Solarlink RePowerEU

Programul RePower EU

prin PNRR

Finanțare pentru baterii și sisteme fotovoltaice

Proiectele se depun de către instalator pe platforma pusă la dispoziție de PNRR în perioadele menționate în ghid și detaliate mai jos

Beneficiarii, așa cum sunt definiți mai jos, vor alege instalatorul, vor semna contractul cu acesta după verificarea eligibilității și îi vor pune acestuia la dispoziție documentele necesare întocmirii dosarului

Proiectul are 2 etape de desfășurare, Etapa 1, cu componente A și B, și Etapa 2

Etapa 1, componenta A

Etapa 1, componenta A
Sistem fotovoltaic și acumulatori pentru persoane vulnerabile

Beneficiari: se adresează persoanelor vulnerabile aflate pe listele Consiliilor Județene ce nu dețin sistem de panouri fotovoltaice și nici sistem de stocare

Beneficiu: se acordă sprijin constând în vouchere de 5000 EUR pentru sistem fotovoltaic de minim 3kW și 5000 EUR pentru sistem de stocare de minim 5 kW

Perioada de depunere proiecte: 02.12.2024 - 03.02.2025

Data limită pentru implementare: 30.09.2025

Număr de vouchere: 60.000, a câte 5000 Euro

  • Beneficiarul trebuie să nu dețină un sistem fotovoltaic
  • Beneficiarul final trebuie să aibă în cartea de identitate adresa de implementare a proiectului
  • Beneficiarul trebuie să fie inclus pe lista persoanelor vulnerabile preluată de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), conform datelor colectate prin Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate (POAD)
  • Locul de implementare a proiectului este situat în raza administrativă a județului în care GUEE a realizat verificarea prealabilă
  • Beneficiarul trebuie să dețină dreptul de proprietate asupra imobilului în proporție de cel puțin 50% și în cazul în care sunt mai mulți coproprietari, toți trebuie să-și dea acordul pentru implementarea proiectului
  • Imobilul trebuie să fie liber de sarcini, litigii, revendicări sau proceduri de expropriere
  • Dacă pe imobil a fost instituită ipotecă, se va face dovada prin contractul de ipotecă și plata la zi a obligațiilor
  • Dacă sistemul fotovoltaic este amplasat pe teren, beneficiarul final trebuie să demonstreze proprietatea pentru întregul imobil, atât pentru clădirea rezidențială unifamilială cât și pentru terenul aferent.
  • Cartea de identitate a beneficiarului final
  • Extrasul de carte funciară emis de autoritățile competente pe numele beneficiarului final, cu maxim 60 de zile calendaristice înainte de data depunerii dosarului Beneficiarului final la operatorul economic, sau orice alt document eliberat de către autoritatea publică locală (APL), de exemplu Extras de rol fiscal, din care să reiasă dreptul de proprietate și cota de proprietate aferentă, emis cu maxim 60 de zile calendaristice înainte de data depunerii dosarului Beneficiarului final la GUEE
  • Contractul comercial dintre beneficiar și instalator

Etapa 1, componenta B (nu mai primim cereri de înscriere)

Etapa 1, componenta B
Acumulatori

Beneficiari: se adresează tuturor persoanele fizice, inclusiv persoane vulnerabile aflate pe listele Consiliilor Județene, ce dețin un sistem de panouri fotovoltaice cu putere netă de minim 3kWp

Beneficiu: se acordă sprijin constând în vouchere de 5000 EUR pentru sistem de stocare de minim 5 kW

Perioada de depunere proiecte: 02.12.2024 - 10.01.2025

Data limită pentru implementare: 30.09.2025

Număr de vouchere: 20.000, a câte 5000 Euro

  • Benficiarul trebuie dețină un sistem fotoltaic cu o putere netă de minim 3kWp
  • Beneficiarul final trebuie să aibă în cartea de identitate adresa de implementare a proiectului
  • Beneficiarul trebuie să dețină dreptul de proprietate asupra imobilului în proporție de cel puțin 50% și în cazul în care sunt mai mulți coproprietari, toți trebuie să-și dea acordul pentru implementarea proiectului
  • Imobilul trebuie să fie liber de sarcini, litigii, revendicări sau proceduri de expropriere
  • Dacă pe imobil a fost instituită ipotecă, se va face dovada prin contractul de ipotecă și plata la zi a obligațiilor
  • Dacă sistemul fotovoltaic este amplasat pe teren, beneficiarul final trebuie să demonstreze proprietatea pentru întregul imobil, atât pentru clădirea rezidențială unifamilială cât și pentru terenul aferent.
  • Cartea de identitate a beneficiarului final
  • Extrasul de carte funciară emis de autoritățile competente pe numele beneficiarului final, cu maxim 60 de zile calendaristice înainte de data depunerii dosarului Beneficiarului final la operatorul economic
  • Contractul comercial dintre beneficiar și instalator
  • Documentul care se atestă deținerea unui sistem fotovoltaic cu o capacitate netă de cel puțin 3 kWp. Acesta poate fi certificatul de racordare, contractul de prosumator pe numele beneficiarului, sau alt document ce atesta deținerea sistemului fotovoltaic

Etapa 2

Etapa 2
Sistem fotovoltaic și acumulatori

Beneficiari: se adresează tuturor persoanele fizice care nu dețin sistem de panouri fotovoltaice și nici sistem de stocare

Beneficiu: se acordă sprijin constând în vouchere de 5000 EUR pentru sistem fotovoltaic de minim 3kW și 5000 EUR pentru sistem de stocare de minim 5 kW

Data lansare apel: Februarie 2025

Data limită pentru implementare: 30.09.2025

Număr de vouchere: 42.000, a câte 5000 Euro

  • Beneficiarul trebuie să nu dețină un sistem fotovoltaic
  • Beneficiarul final trebuie să aibă în cartea de identitate adresa de implementare a proiectului
  • Beneficiarul trebuie să dețină dreptul de proprietate asupra imobilului în proporție de cel puțin 50% și în cazul în care sunt mai mulți coproprietari, toți trebuie să-și dea acordul pentru implementarea proiectului
  • Imobilul trebuie să fie liber de sarcini, litigii, revendicări sau proceduri de expropriere
  • Dacă pe imobil a fost instituită ipotecă, se va face dovada prin contractul de ipotecă și plata la zi a obligațiilor
  • Dacă sistemul fotovoltaic este amplasat pe teren, beneficiarul final trebuie să demonstreze proprietatea pentru întregul imobil, atât pentru clădirea rezidențială unifamilială cât și pentru terenul aferent.
  • Clădirea nu este clasată/în curs de clasare ca monument istoric aflată în patrimoniul UNESCO, în patrimoniul cultural național, în patrimoniul cultural local din mediul urban și rural
  • Clădirea NU este inclusă pe lista patrimoniului cultural mondial (Hotărârea Guvernului nr.493/2004 pentru aprobarea Metodologiei privind monitorizarea monumentelor istorice înscrise în Lista patrimoniului mondial, anexa A), lista patrimoniului cultural naţional sau lista patrimoniului cultural local din mediul urban și rural (Ordinul nr. 2828 din 24 decembrie 2015, emis de ministrul culturii, pentru modificarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului culturii şi cultelor nr. 2.314/2004 privind aprobarea Listei monumentelor istorice, actualizată, şi a Listei monumentelor istorice dispărute, cu modificările ulterioare)
  • Clădirea nu este amplasată într-o zonă de protecție a monumentelor istorice și/sau în zone construite protejate aprobate conform legii
  • Cartea de identitate a beneficiarului final
  • Extras de Carte Funciară valabil la data depunerii
  • Documentul emis de autoritatea responsabilă, prin care se atestă faptul că respectiva clădire nu este clasată/în curs de clasare ca monument istoric aflată în patrimoniul UNESCO, în patrimoniul cultural național, în patrimoniul cultural local din mediul urban și rural sau că aceasta nu este amplasată într-o zonă de protecţie a monumentelor istorice şi/sau într-o zonă construită protejată aprobată potrivit legii
  • Contractul comercial dintre beneficiar și instalator
Solarlink RePowerEU

Etapele premergătoare depunerii
cererii de finanțare

01

Ne suni sau te înscrii pe site completând formularul cu informațiile solicitate, aici

02

Te contactăm și îți creăm un proiect în aplicația noastră pentru a te ține la curent cu evoluția programului

03

Îți transmitem oferta noastră cu toate detaliile tehnice ale echipamentelor

04

Soliciți autorităților competente documentele solicitate de PNRR

05

Primești un mesaj de la noi însoțit de un link către un formular unde vei încărca documentele obținute

06

Echipa noastră verifică documentele încărcate, pentru a ne asigura de corectitudinea lor

07

Dacă identificăm neconcordanțe în documente, te notificăm rapid pentru a putea corecta situația înainte de depunere

08

Semnăm contractul

09

Depunem cererea de finanțare in fereastra deschisa pentru depuneri

10

Implementăm proiectul

Link către pagina oficială a proiectului:

Ghidul RePowerEU